Vždy je co a kde objevovatTím nejlepším místem pro porozumění je přirozené prostředí, reálný svět za zdmi školy, o kterém se v učebnicích jen píše. Jeho objevováním a poznáváním rozvíjíme také hlubší vztah k místu, kde žijeme, a vztah k okolní přírodě. |
||
Vnímáme všemi smyslyVyužijme pocity žáků z vnímání přírody k učení. Informace propojená se smyslovým zážitkem je silným momentem pro její zapamatování. |
||
Vidíme svět v souvislostechVšude kolem nás, kolem školy, v našich obcích, přírodě a krajině kolem se odehrává mnoho zajímavých jevů. Dejme žákům možnost hledat a zkoumat v nich vztahy a souvislosti. |
||
Venku můžeme učit napříč předmětyVenku najdeme mnoho příležitostí, jak učit mezipředmětově a propojeně. I jeden strom u školy se může stát učebnicí matematiky, češtiny, angličtiny, přírodovědy a tělocviku zároveň. |
||
Umožní žákům pohybPohyb je pro děti přirozený a zdravý. Doplňuje-li pohyb výuku, žáci se pak také lépe soustředí a učí. Pobyt venku rozvíjí lokomoci těla i schopnost orientace v přírodním i městském prostředí. |
||
Rozvíjí komunikaci a vztahyK venkovní výuce neodmyslitelně patří důvěra a respekt. S žáky se domlouváme na organizaci výuky a pravidlech bezpečnosti. Venkovní prostředí posiluje schopnost vyjadřování a popisný jazyk. Sdílíme společné zážitky z učení a využíváme příležitosti pro neformální rozhovory s žáky. |
||
Nabízí příležitost pro každéhoVenkovní prostředí vytváří příležitosti i pro žáky, jejichž potřeby a nadání vnitřní prostory školy neuspokojí. Mohou se tak více projevovat, realizovat a být úspěšní. |
||
Učitele i žáky to bavíZačátky nemusí být snadné, ale když si pojmenujeme překážky a naučíme se s nimi pracovat, pak jsou to nejen pro žáky, ale i pro učitele chvíle radosti ze společného učení. |
||
Je plnohodnotnáSvými cíli a metodami venkovní výuka plnohodnotně naplňuje školní kurikulum. Její pravidelnost a dlouhodobost zvyšuje její efektivitu i možnosti výukových příležitostí. Může se tak stát pro učitele i žáky běžným způsobem učení, bez něhož si školu už nedovedou představit. |