Venkovní výuka – metodika pro učení přírodou:
- Je metoda, která vede promyšleně krok za krokem k poznávání přírody přímo v přírodě.
- Je určena pro žáky 4. až 7. ročníku ZŠ. Lze ji však přizpůsobit pro mladší i starší žáky.
- Venkovní výuku je možné, při dodržení základních kroků, využívat velmi variabilně při jednodenním projektovém dni, během týdenního pobytu ve škole v přírodě nebo jako širší téma v období 1–2 měsíců.
- Pomáhá vyučovat přírodovědu, přírodopis a prvouku, je ale vytvořená tak, aby se mohla propojit s dalšími předměty – češtinou, matematikou, výtvarnou výchovou a dalšími.
- Metodika Venkovní výuky ke stažení.

Cíle Venkovní výuky
-
Umožnit žákům učit se ve venkovním, reálném prostředí a zvýšit tak smysluplnost a propojenost informací školního kurikula,
-
rozvinout a prohloubit vztah žáků k místům, v nichž žijí,
-
využít venkovní prostředí jako prostředek porozumění, vnímání a hodnocení ekologických a environmentálních souvislostí.
Tento typ výuky přináší příležitost pro spolupráci žáků, výhodu v podobě vzbuzení vnitřního zájmu žáka o poznání, umožňuje dětem přijmout spoluzodpovědnost za vzdělávací proces a hlavně přináší velké množství nových poznatků, dovedností a zkušeností spojených s reálným světem. Zároveň je však náročnější než frontální výuka ve třídě na přípravu učitele, čas i materiální vybavení školy.
Její silnou a oceňovanou stránkou je individuální metodická podpora utvářená na základě poptávky a potřeb učitele a školy.
